سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تعویض هدپلاتر اچ پی

نقش و کاربرد هد در پلاتر چیست؟

قبل از اینکه به سراغ بررسی علائمی که نشان می دهند زمان تعویض هد پلاتر اچ پی رسیده است برویم لازم است شما را با نقش و کاربرد هد درپلاتر آشنا کنیم. درواقع همه پلاتر های جوهر افشانی که در بازار موجود می باشند، دارای قطعه مشترکی به نام هد هستند. نقش هد درپلاتر های جوهر افشان منتقل کردن جوهر بر روی انواع کاغذ است؛ چراکه هد پلاتر دارای اتاقکی است که این اتاقک محل ذخیره‌سازی جوهر است و همینطور دارای نازل های کوچکی است که جوهر را بر روی کاغذ اسپری می کنند.قبل از اینکه پای تکنولوژی هد به پلاتر های جوهر افشان باز شود، پروسه چاپ از طریق پرس و فشار انجام می‎ شد و در نتیجه بخشی از پلاتر در تماس مستقیم با کاغذ قرار می‎گرفت. از آن جایی که این فرآیند اغلب موجب خراب شدن پروسه چاپ می شد، هد های چاپی مدرن به وجود آمدند که در تماس مستقیم با مواد چاپی قرار نمی‎ گیرند و همین مسئله موجب کاهش خرابی پروسه چاپ می شود و درنتیجه کاهش هزینه های پلاتر می شود.

 

با انواع هد پلاتر آشنا شوید

هد پلاتر دارای دو نوع اصلی می باشد که شامل: هد حرارتی پلاتر های جوهر افشان و هد پیزو پلاتر های جوهر افشان می باشند. تفاوت هر یک از انواع هد های پلاتر در روش اسپری کردن جوهر بر روی کاغذ است. این مسئله بدین معناست که نازل های هر یک از انواع هد های پلاتر ساختار متفاوتی دارند؛ چراکه این نازل های هد های پلاتر هستند که وظیفه اسپری کردن جوهر بر روی کاغذ را برعهده دارند.

 

چه زمانی باید اقدام به تعویض هد پلاتر اچ پی کنیم؟

یکی از مهم ترین سوالاتی که برای کاربران پلاتر اچ پی درصورت بروز مشکل برای هد این دستگاه، به وجود می آید این است که آیا امکان تعمیر هد پلاتر وجود دارد یا باید به تعویض هد پلاتر اچ پی تن داد؟

پاسخ دقیق این سوال به عیب یابی هد پلاتر بستگی دارد اما با بروز یکسری علائم مانند آماده نشدن دستگاه برای چاپ یا بهتر است بگوییم قرار نگرفتن پلاتر در حالت Ready، عدم شناسایی کارتریج، قفل شدن حامل هنگام چاپ و روشن شدن همزمان دو چراغ جوهر و کاغذ و … می توان گفت که هد پلاتر سوخته است و جز تعویض آن راه دیگری وجود ندارد. با این وجود در صورت بروز هر یک از این مشکلات درپلاتر اچ پی می توانید، عیب یابی و تعویض هد پلاتر اچ پی را به نمایندگی تعمیرات پلاتر اچ پی بسپارید.همچنین برای آگاهی از قیمت هدپلاتر اچ پی به قسمت فروش هدپلاتر اچ پی سایت ما مراجعه کنید.