سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تمیز کردن هدپلاتر های اچ پی

 

 

 

 

هد قطعه ای اختصاصی برای پلاترجوهر افشان اچ پی است که وظیفه انتقال اطلاعات و چاپ آنها روی کاغذ را به کمک مواد مصرفی بر عهده دارد. اگر پلاتر برای مدتی مورد استفاده قرار نگیرد، ممکن است هد پلاتر کثیف یا خالی شود. آلودگی در هد پلاتر می تواند مشکلاتی در کیفیت چاپ ایجاد کند.در پلاتر های جوهر افشان، انتقال دستور پرینت توسط جوهر و به وسیله هِد کارتریج روی کاغذ  انجام می شود.در 80 درصد پلاتر های اچ پی امکان باز شدن هد وجود دارد. در این شرایط کارتریج جوهر و هد پلاتر از هم جدا هستند.

 

اهمیت هد در پلاتر اچ پی

خرابی و کثیفی هد مشکلاتی نظیر پیدایش خطوط اضافی در سند چاپی را به دنبال دارد. در چنین شرایطی برای تعمیر هد پلاتر جوهر افشان اچ پی باید فکری به حال تمیز کردن هد کنید. توصیه می کنیم که این کار را به عهده یک تکنسین ماهر بگذارید، زیرا حتی اگر هد قابلیت جداسازی هم داشته باشد، این کار باید به صورت کاملا حرفه ای و تخصصی انجام شود و به صورت میلی متری و دقیق جا گذاری شود. در ادامه نحوه تمیز کردن و تعمیر هد پلاتر اچ پی را توضیح می دهیم، اما دوباره توصیه می کنیم که برای انجام این کار محتاط باشید و از یک مرکز معتبر کمک بخواهید.

تمیز کردن و تعمیر هد پلاتر اچ پی

دستگاه را خاموش کنید. در حالت خاموشی، هد سفت می شود و در یک جا قرار می گیرد. برای تعمیر هد پلاتر اچ پی و اینکه بتوانید آن را تکان دهید باید هد را از حالت قفل شده خارج کنید. برای این کار چاپگر را روشن کرده و به محض حرکت هد، سیم برق چاپگر را از پریز برق بیرون بکشید. اکنون قابل حرکت است.دستمال خیسی را زیر سری چاپگر بکشید. با یک دست محکم نگه دارید و با دست دیگر سری را به آرامی به جلو و عقب حرکت دهید. مکانی را که در حالت خاموش، هد در آن قرار می‌گیرد هم پاک کنید، زیرا این قسمت هم ممکن است از گرد و خاک یا جوهر خشک شده پر باشد؛ بعد از اتمام کار، دستگاه را به برق وصل کنید.اکنون هد چاپگر به مکان اول باز گشته است. پس از این پاکسازی، پلاتراچ پی دوباره بدون هیچ خط اضافی کار خواهد کرد.

 

با وجود اینکه این کار بنظر ساده میاید ولی با این حال باید به یک تکنسین مراجعه کنید. همچنین در صورت ادامه پیدایش عیوب نسبت به خرید هد پلاتر اچ پی مناسب با پلاتر خود اقذام نمایید